Kotlety wegetariańskie z sezamem, fasolą i papryką

Się dzieje tak ostatnio, że występuje u mnie okresowy brak czasu i chęci na przykładanie się do gotowania – przyznaję się bez bicia. Do tego panuje sezon grillowy, który skutecznie odciąga mnie od kuchenki na łono przyrody, gdzie niepodzielnie rządzi syr z rusztu z warzywami. Coś mi się jednak wydaje, że  powoli zaczynam wracać do starych nawyków. Znów zaczęło mnie ciągnąć na nowo do książek kulinarnych, więc wyczuwam epickie przepisy :) Na dobry początek – kotlety. Bez żyjątek, oczywiście.

IMG_20140518_153051

Składniki

1 puszka odsączonej, przepłukanej, czerwonej fasoli
cebula i dwa ząbki czosnku, ew. łyżka masła, jeśli nie chcecie dusić ich na wodzie i kolejna łyżka do smażenia kotletów
pół pęczka natki pietruszki
pół czerwonej i pół żółtej papryki
przyprawy – czosnek, cząber, sól, pieprz, majeranek
łyżka sosu sojowego
jajko
bułka tarta – do obtoczenia
płatki górskie – ok. 1/3 szklanki
łyżka sezamu

S0290045

Przepis

Cebulę, czosnek i papryki pokrojone w kosteczkę dusimy na łyżce masła. Fasolę musimy potraktować blenderem, ale z umiarem, by nie stworzyć papki. Łączymy warzywa, dodajemy przyprawy, poszatkowaną pietruszkę,  sos, pół rozbełtanego jajka i płatki, mieszamy. Tak przygotowane kotlety obtaczamy w reszcie jajka z solą i pieprzem (ew. rozbijamy nowe) i bułce tartej wymieszanej z sezamem. Smażymy na oliwie z obu stron, aż się zarumienią. Podajemy np. z sałatką i frytkami, lub jako wkład do wege hamburgera ;]

S0150027

Kalorie

W wersji luksusowej, czyli kotlety smażone na masełku, z cebulka i warzywami duszonymi wcześniej również na masełku, jedna sztuka ma 129 kcal. Z podanej ilości wyjdzie Wam ich pięć. Smacznego :)

S0270043

Dodaj komentarz