Placek wegetariański

„Poleciłbym to danie każdemu, kto twierdzi, że wegetariańskiemu jedzeniu czegoś brakuje”

Gdy słyszysz taki komplement, wszelkie wcześniejsze myśli w stylu – „aaa, nie robię zdjęć w trakcie gotowania, za proste, nie będę tego wstawiać na pichconko….” – są już nieaktualne.

No to wstawiam ;] Proste, łatwe, tanie, trochę takie „śmietnikowe”, bo z resztek robione, przed pójściem na poważne zakupy. Smacznego!

placek (3)

Składniki

opakowanie ciasta francuskiego – u mnie niepodzielnie króluje opcja z masłem z sieci LIDL
jajko
mała papryka czerwona
mała papryka żółta
mały pomidor
por
8 plastrów sera salami
kilka łyżek sera typu feta
w formie przypraw – pieprz, sól, świeży lubczyk, oregano i melisa – serio polecam wyhodować swoje zioła, gdyż ich smak w potrawie jest fantastyczny, możecie także kupić je na rynku i zasuszyć, efekt będzie o wiele lepszy niż przyprawy w torebkach
sos – dwie łyżki koncentratu pomidorowego, łyżka oliwy winogronowej, sól, pieprz i zioła prowansalskie

placek (2)
Przepis

Ciasto wyjmujemy z opakowania, układamy na dołączonym papierze do pieczenia, smarujemy rozbełtanym jajcem i nakłuwamy widelcem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 7 minut. Mieszamy składniki sosu, a pokrojony w paski por i papryki dusimy do miękkości. Wyjmujemy ciasto, układamy warzywa, dodajemy pomidora pokrojonego w plasterki, posypujemy przyprawami i ziołami oraz serem typu feta, przykrywamy salami. Znów wkładamy do piekarnika na ok. 10 minut. Wyciągamy i wciągamy. Tak smaczne, że nie potrzeba ni sosów ni surówek.

placek (1)

Kalorie. Placuch podzieliłam na 4 części. Zjedzenie każdej z nich to „wydatek” dla organizmu rzędu 340 kalorii. Niestety, ale ciasto francuskie jest takie smaczne, bo jest po prostu tłuściutkie. Ale my lubimy tłuściutkie, co nie? :D

placek (5)

Dodaj komentarz